Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití pohybových her v tréninku házené u dětí.
Plucarová, Kristýna ; Petružela, Jan (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Využití pohybových her v tréninku házené u dětí Cíle: Cílem práce je zjistit, jak jsou u nás v tréninku dětí využívány pohybové hry - s jakým cílem a za jakým účelem je trenéři vybírají. Upřesnit principy a kritéria jejich využívání v tréninku házené. Zjistit stav v oblasti pohybových her v Českém svazu házené. Metody: Ke zpracování bakalářské práce byla vytvořena anonymní anketa pro trenéry házené v kategorii přípravky, minižactva a mladšího žactva. Anketa byla rozšířena pomocí krajských trenérů a manažerů Českého svazu házené do jednotlivých družstev. Výsledky: Využití pohybových her je v tréninku mladšího žactva dle Obecného konceptu metodiky dostatečné. V kategoriích přípravky a minižactva využití pohybových her dostatečné není. Z výsledku lze usoudit, že chybí teoretické znalosti u trenérů těchto kategorií. Klíčová slova: házená, miniházená, pohybové hry, metodika, dlouhodobý rozvoj sportovce
Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku
Slepičková, Denisa ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku Cíle: Cílem práce je aplikovat program her v přírodě a ověřit jeho odezvu v prostředí školních družin. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 121 dětí a 13 vychovatelek, které se zúčastnily navrženého programu her v přírodě. Program byl aplikován v devíti školních družinách Sedlčanska. Atraktivita a využitelnost programu byla zjišťována pomocí námi vytvořených dotazníků, které byly zadávány po skončení programu zvlášť dětem a zvlášť vychovatelkám. Data získaná z dotazníků byla dále zpracována pomocí kontingenčních tabulek a četností. Výsledky byly prezentovány pomocí grafů. Výsledky: Byl vytvořen pohybový program pro školní družinu v délce 1,5 hodiny ve verzích pro přírodní prostředí a pro prostředí tělocvičny. Všechny hry uvedené v přírodním prostředí obdržely na škále odpovídající školní klasifikaci průměrné hodnocení 1,38 oproti hodnocení 1,23 v prostředí tělocvičny. Průměr hodnocení obtížnosti všech her je dle vychovatelek 1,78, což se blíží stupni 2 - přiměřená obtížnost. 33,03 % žáků zvolilo nejlepší hru obsahující lanovou překážku. Závěr: Neprokázala se vyšší atraktivita programu v přírodě oproti programu v tělocvičně. Byla prokázána závislost obliby jednotlivých částí programu na věku účastníků, nejvyšší obliby dosáhly...
Výuky sportovních a pohybových her na 1. stupni základní školy
Lienertová, Jitka ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Využití pohybových a sportovních her v rámci výuky tělesné výchovy na 1. stupni základních škol jako prostředku výchovy dětí z pohledu obecné teorie a praxe vzorku učitelů. Historie pohybových a sportovních her. Zařazení pohybových a sportovních her do rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy. Charakteristika mladšího školního věku a rozhodující faktory pro správný psychický, tělesný, pohybový a sociální vývoj žáků. Pohybové hry a jejich charakteristika. Vliv a význam pohybových her. Dělení pohybových her. Správný výběr pohybové hry z pohledu individuálních a fyzických předpokladů žáků mladšího školního věku. Uplatnění pohybových her v rámci hodin tělesné výchovy. Sportovní hry a jejich charakteristika. Vliv, význam a historie sportovních her. Dělení sportovních her. Správný výběr sportovní hry z pohledu individuálních a fyzických předpokladů žáků mladšího školního věku. Uplatnění sportovních her v rámci hodin tělesné výchovy. Výuka pohybových a sportovních her. Didaktické zásady, metody a styly při výuce pohybových a sportovních her. Správné vedení her. Rozdělení žáků do družstev. Hodnocení hry. Bezpečnost při výuce a realizaci pohybových a sportovních her. Výzkum pomocí elektronického dotazníku. Zkušenosti a poznatky ostatních pedagogů tělesné...
Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pospíšilová, Eliška ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR Eliška Pospíšilová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá využitím netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ, a to z pohledu učitelů tělesné výchovy i žáků 1. stupně ZŠ. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a na pohybové hry s využitím netradičních pomůcek. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření s učiteli tělesné výchovy a na rozhovorech s žáky. Úkolem výzkumu je zjistit, zda učitelé tělesné výchovy na 1. stupni základních škol v Praze 4 využívají ve svých hodinách netradiční pomůcky a pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je vyhodnotit výsledky výzkumu a shrnout přínos i negativa využívání netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy pro žáky. Součástí diplomové práce je "Zásobník her s využitím netradičních pomůcek", které jsou ověřeny v praxi a doplněny závěrečnou reflexí. KLÍČOVÁ SLOVA Netradiční pomůcky, tradiční pomůcky, hodina tělesné výchovy, druhy her, pohybové hry, motivace.
Hry pro děti se zrakovým postižením v předškolním věku
HLADKÁ, Petra
Zrak je důležitým lidským smyslem, který poskytuje člověku nejvíce informací o jeho okolí, proto každá zraková vada ovlivňuje život člověka při všech jeho činnostech. K tomu, aby slabozraké děti uměly svůj zrak co nejlépe využít, je třeba je vhodně motivovat již v předškolním období. S problémy dětí se zrakovým postižením se měla autorka možnost seznámit během studijní praxe ve dvou speciálních mateřských školách. Protože ji tato oblast speciální pedagogiky zaujala, zvolila si jako téma bakalářské práce Hry pro děti se zrakovým postižením v předškolním věku. Teoretická část práce seznamuje čtenáře se základní fyziologií zrakového orgánu a procesem zrakového vnímání, klasifikuje dětské zrakové vady a zabývá se charakteristikou a výchovou dítěte se zrakovým postižením v předškolním věku. Dále je v práci uvedena obecná charakteristika pojmu hra, klasifikace her a jejich význam pro výchovu a rozvoj dětí se zrakovým postižením. Ve druhé části bakalářské práce byly navrženy pohybové hry a činnosti, které různým způsobem podněcují zrakové vnímání a zároveň umožňují rozvoj pohybových a manipulačních dovedností slabozrakých dětí. Soubor her je zpracován na téma "Zimní radovánky" a "Z pohádky do pohádky". Pro zpracování bakalářské práce byl zvolen kvalitativní způsob výzkumu, který umožňuje podrobně popsat navrhované hry a pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami dvou mateřských škol ověřit, jak se navržený soubor her uplatní v praxi. V poslední kapitole bakalářské práce byla provedena analýza zjištěných odpovědí a provedeno vyhodnocení využití navrženého souboru her v praxi. Bylo zjištěno, že navržené pohybové hry zvládly děti se zrakovým postižením na úrovni slabozrakosti bez větších problémů a při použití vhodných pomůcek a bezpečnostních opatření se tyto děti mohou účastnit všech pohybových aktivit jako jejich intaktní vrstevníci.
Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku
Slepičková, Denisa ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku Cíle: Cílem práce je aplikovat program her v přírodě a ověřit jeho odezvu v prostředí školních družin. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 121 dětí a 13 vychovatelek, které se zúčastnily navrženého programu her v přírodě. Program byl aplikován v devíti školních družinách Sedlčanska. Atraktivita a využitelnost programu byla zjišťována pomocí námi vytvořených dotazníků, které byly zadávány po skončení programu zvlášť dětem a zvlášť vychovatelkám. Data získaná z dotazníků byla dále zpracována pomocí kontingenčních tabulek a četností. Výsledky byly prezentovány pomocí grafů. Výsledky: Byl vytvořen pohybový program pro školní družinu v délce 1,5 hodiny ve verzích pro přírodní prostředí a pro prostředí tělocvičny. Všechny hry uvedené v přírodním prostředí obdržely na škále odpovídající školní klasifikaci průměrné hodnocení 1,38 oproti hodnocení 1,23 v prostředí tělocvičny. Průměr hodnocení obtížnosti všech her je dle vychovatelek 1,78, což se blíží stupni 2 - přiměřená obtížnost. 33,03 % žáků zvolilo nejlepší hru obsahující lanovou překážku. Závěr: Neprokázala se vyšší atraktivita programu v přírodě oproti programu v tělocvičně. Byla prokázána závislost obliby jednotlivých částí programu na věku účastníků, nejvyšší obliby dosáhly...
Význam pohybových her pro romské děti mladšího školního věku
Bukáček, Pavel ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Tato práce je zaměřena na význam pohybových her pro romské děti mladšího školního věku. Cílem práce je ověřit, jak a zda vůbec jsou pohybové hry pro tyto děti důležité, jakým způsobem tráví svůj volný čas a jak se jejich rodinná situace odráží na trávení volného času. Výzkum proběhl formou krátkých rozhovorů s dětmi.
Sestavení a ověření zásobníku pohybových her formou DVD zaměřených na volejbal
KOSTA, Vladimír
Bakalářská práce se zabývá využitím a účinností pohybových her ve volejbale. Z výběru 43 her získaných v literárních pramenech vzniká testováním a ověřováním jejich účinnosti v praxi balík 22 her, které jsou natočeny a podrobně popsány pravidly, navíc doplněny o vlastní postřehy. Cílem je vytvoření zásobníku her, jejich ověření v praxi, a následně vytvoření DVD přílohy s audiovizuálními záznamy těchto her. Výzkumný soubor tvoří družstvo starších žáků ve věku 13 ? 15 let VK Jihostroj České Budějovice. Výsledkem je vyhodnocení ověřených her dle vlastního hodnotícího klíče a DVD příloha, kterou se podařilo vytvořit tak, aby mohla fungovat i samostatně, nejen jako příloha.
Podpora výchovy ke zdraví formou intervenčního pohybového programu pro děti předškolního věku.
SEBEROVÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření intervenčního pohybového programu podporující výchovu ke zdraví pro děti předškolního věku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila ověření realizovatelnosti tohoto programu v praxi. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o významu pohybu v životě člověka, o psychomotorice a jejím vlivu na zdraví. V praktické části je rozpracován vytvořený pohybový program, který je postaven na bázi psychomotorických her a přizpůsoben věku dětí. Před i po jeho aplikaci byly další údaje získány metodou pozorování a metodou řízeného rozhovoru. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky potvrzují, že vytvořený pohybový program pozitivně přispívá k tvorbě podmínek pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte a je v praxi realizovatelný.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.